ЕЛЕКТРОМОБІЛІ СТАНУТЬ ДЕШЕВШИМИ

Імпортні товари не подешевшають. Попри обіцянки Кабміну скасувати додаткові мита на імпорт з 1 січня 2016 року, депутати вирішили, що додаткові 5-10% збори з імпорту державній казні не зашкодять.

Воно й не дивно, адже лише за півроку за рахунок додаткового збору з імпорту бюджет отримав 12,5 мільярда гривень. Відтак закон, яким мали скасувати ці мита, не отримав необхідної підтримки серед депутатів. Зате прихильникам електротранспорту пощастило — парламент таки скасував ввізні мита на електромобілі, хоча відмовився скасувати ще й ПДВ з продажу електрокарів.

Така “щедрість” законотворців може бути пов’язана з тим, що в Україну імпортують мізерну кількість електромобілів. За даними Мінекономрозвитку, за перші шість місяців цього року в Україні зареєстровано всього 231 електромобіль.

“Не варто сподіватись, що через скасування ввізного мита усі раптом пересядуть на електромобілі. Треба розуміти, що країна у нас велика, великі відстані, а інфраструктури для електромобілів немає — зарядних станцій вкрай мало, – каже президент Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. – Попри це, скасування мита — це перший крок до енергонезалежності та до того, аби наші діти дихали чистим повітрям. Скасування ввізного мита означає, що вартість авто з електродвигуном знизиться десь на 12%. Якщо говорити про Nissan Leaf чи Renault ZOE, які коштують орієнтовно 20-30 тисяч доларів, вони стануть на 2-3 тисячі доларів дешевшими. Важливо, аби з’явились офіційні дилери цих авто. Адже якщо на ринок країни постачають не окремі автомобілі, а партії, то виробник адаптує їх до специфіки цього ринку. Скажімо, для автомобілів, які постачають в Україну, потрібен пакет “погані дороги”, посилена підвіска. Та й ніхто не триматиме склад запчастин для певної моделі, якщо знає, що їх — одиниці. Наприклад, у нас нема жодного офіційного дилера тої ж Tesla. У 90-х жодних офіційних імпортерів автомобілів в Україні не було. Всі іномарки сюди доставляли так звані “гонщики”. А якщо потрібна була якась запчастина, її знову ж таки треба було діставати через “гонщика” — сервісного обслуговування теж не було. Зараз схожа ситуація з електромобілями. Донедавна їх ввозили в Україну хіба що ентузіасти. Але популярність їх зростає, тепер важливо зробити ціни доступними — поступово розростатиметься й інфраструктура. Але на це потрібен час”.

10 гривень

У стільки, за оцінкою Мінекономрозвитку, обходиться зарядка електромобіля, якої вистачає на 100 кілометрів шляху. При цьому Tesla за годину в розетці зарядиться на 120 км ходу,  а Nissan Leaf – на 40 км. Однак уже є моделі електромобілів з батареями, запасу яких вистачає на 400-500 кілометрів ходу.


Повернутися
28.11.2015
Категорія: Новини
Колонка
Андрія Закревського
Шановні Тернополяни!

Те, що відразу нас не вбило, вбивало нас довго і повільно.  Ми вже не святкуємо Новий рік — ми святкуємо те, що вижили в старому. Рік, що минає, був ще одним роком у воюючій країні, зі всіма витікаючими звідси наслідками. Я не хочу підбивати його підсумки. Бо підбивати підсумки  — це ніби креслити жирну риску під виконаними математичними діями в стовпчик: ось тут ми додали (друзів, грошей, проблем, перспектив — потрібне підкреслити),  відняли (друзів, грошей, проблем, перспектив, ну, ви зрозуміли…), помножили на щоденні будні, поділили на нереалізовані плани і —  що отримаємо в «сухому залишку»? Якою цифрою це підсумувати і де, зрештою, знайти «задачник», аби подивитися правильну відповідь, — якщо вона узагалі існує?..

Кожен із нас на Новий рік починав нове життя, але вистачало його ненадовго, тому що жити-то треба... Новий рік — це симулякр. 1 січня —  звичайний день, такий самий, як і всі інші, якщо тільки ви не переборщили з алкоголем чи олів’є напередодні. Почати життя з «табули раси», змінити його, зробити усе те, до чого не доходили руки попередні 365 днів можна будь-коли, не чекаючи, коли впаде остання голка з ялинки, яка тоскно припадає пилом у кутку.

 Усі ми мали великі надії, багато робили для того, щоб усе, про що мріяли, збулося. Комусь це вдалося, комусь ні, проте в усіх нас є одне спільне: Новий рік дає нам надію на майбутнє. Його сила — в його семантиці. Цокаючись бокалами з шампанським, усі ми віримо, що новий (свіжий, ще в хрумкій упаковці) рік, що маячить попереду, подарує нам нове життя — правильне, успішне, з високими цілями та досягненнями. І, загадуючи під святковий передзвін бажання, стискаємо кулаки: агов, ти, те, що нас не вбило, —  начувайся, бо тепер наша черга...