ОБВАЖУЮТЬ, ОБРАХОВУЮТЬ… ЩЕ Й ЗІПСУТИЙ ТОВАР ПІДСОВУЮТЬ!

Як нас дурять у супермаркетах 

  Історії про те, як когось обрахували або обважили на ринку, вже нікого не дивують. До цього явища ми звикли. Але до того, що з нами таким же чином будуть надходити в дорогих супермаркетах, ми явно не готові. Між тим, і там нас обманюють. Іноді навіть частіше, ніж на горезвісних ринках.

Не встигли переклеїти цінник…

За останні два роки ціни так часто змінюються, що ніхто точно не скаже, скільки коштував той чи інший продукт ще минулого тижня. Однак у деяких супермаркетах ціни змінюються, поки покупець доходить до каси. Найпоширеніший випадок порушення правил торгівлі у великих магазинах - підміна цінників, неправильно розвішані цінники, невірна інформація на них. Так, часто на полиці магазину коштує товар з одним і тим же назвою, але за різними цінами. Іноді має місце так звана "програмна помилка" в електронній системі касових апаратів, коли в торговому залі цінник на товарі стоїть один, а на касі при автоматичному зчитуванні штрих-коду сканером виявляється, що товар коштує зовсім інших грошей, набагато більших, ніж обіцяв цінник.

Інколи у мережевих супермаркетах кажуть, що ціни вносять у систему в цент­ральному офісі, тому якщо якась акція “не пробилась”, касир не винен. Так само, як у тому, що десь не встигли вчасно замінити цінник, мовляв, всі ми люди. Однак знайома, яка тривалий час працювала на касі одного зі супермаркетів, каже, у них була вказівка не пробивати акції, якщо клієнт з вигляду “лохуватий” і не скандалитиме. Особливо якщо бере багато товарів — тоді людина, як правило, не пам’ятає, що скільки коштувало. Якщо ж помітить, що ціна у чеку різниться, треба усміхнутись, перепросити і пробити акційну ціну. Мовляв, вибачте, щось не спрацювало.

Однак не лише на ціну треба звертати увагу, а й на кількість пробитих товарів.

У просунутих магазинах нерідко практикується такий вид обрахування, як "зайва покупка". Тобто якщо, скажімо, замість п'яти пляшок пива вам пробивають сім. Це трапляється найчастіше тоді, коли через сканер проходить одна покупка з наступним множенням. Фахівці попереджають, що при введенні штрих-коду в касовий апарат вручну ймовірність обрахування різко зростає.

Скажімо, мені одного разу замість трьох йогуртів порахували чотири. Помітила це лише вдома. А ще не чесні на руку касири часто “забувають” перекласти на інший бік від каси дрібний товар — жуйки, пачку перцю, стікер розчинної кави. Цю дрібноту касир пробиває, але замість кинути туди, де людина пакує товар в пакети чи візок, засовує ближче до монітора. А ви потім вдома думаєте, що забули на касі.

Приклеєний подарунок? Шукайте дату виробництва

Загалом, покупець має розуміти, що акції та знижки — це спосіб продати товар, який залежався. І якщо у випадку з одягом ви справді маєте шанс купити річ значно дешевше, ніж вона коштувала, то з продуктами будьте обережні. Акції влаштовують на товари, термін придатності яких або от-от закінчиться, або вже закінчився.

Дуже часто у супермаркетах є акції “два за ціною одного”. Мало того, що ціна далеко не завжди як за один товар, то ще й продавці приклеюють ці товари один до одного таким чином, аби не можна було подивитись термін придатності…

Через бойкот російських товарів супермаркети часто влаштовують акції на російське. І також нерідко приклеюють-примотують російський товар до неросійського таким чином, аби не розібрати штрих-код. Мені траплялось польське розчинне какао, до якого приклеєний “подарунковий” російський “снікерс”. Та ще й за явно “неподарунковою” ціною.

Дешево? Підозріло!

Коли ми бачимо, що товар набагато дешевший, ніж в іншому магазині чи на нього діє акція, варто насторожитися. Знаючи про недоліки товару, його намагаються якнайшвидше продати.

Один із способів - знизити ціну. Тому не дуже радійте, побачивши надто дешеву ковбасу, молоко, сир чи інші продуктові товари. Бо навряд чи магазин буде продавати зі збитком для себе.

Причому в одному з магазинів за 50-відсотковою знижкою продавали протерміновані майонези та кетчупи. Продавець чесно зізнавалась, що “ось той кетчуп дорожчий, бо свіжий, а той дешевший, бо термін вийшов, але він ще добрий, сама додому брала”. Але протермінований навіть на один день товар взагалі не мають права продавати!

Затямте, аби не потрапити у пастку торгашів, слід бути зосередженими, уважними. Перевіряйте термін зберігання продуктів, не соромтеся ще раз зважити покупку на контрольних вагах. Не лінуйтеся приготувати вдома смачненький салат, щоб не купувати його у відділі готової продукції. І головне: касовий чек - це доказ, який допоможе вам відстояти свої права. Тому перевіряйте його біля каси і зберігайте.

 Варто відзначити, що в супермаркетах не тільки обраховують, а й обважують , правда роблять це менш грубо, ніж на ринку. Фокус у тому, що вже розфасовані товари оцінюються не за масою нетто, а за масою брутто. Це означає, що за кожен грам упаковки покупець платить за ціною, скажімо, загорнутого в неї м'яса. Крім того, іноді фасувальники використовують більш товсту плівку, ніж належить.

Є й інший спосіб обважування. Заснований він на тому, що багато продукти мають властивість всихати і втрачати при цьому у вазі. Наприклад, надійшло в магазин 100 кг бананів, полежали вони тиждень і всохли в цілому на пару-трійку кіло. Щоб продавці не виявилися в збитку, банани відразу ж фасуються в пакети, на них наклеюються етикетки з вагою і вартістю. І там, де вказано "1 кг", вмісту може виявитися грамів 900. Щоб не платити за повітря, потрібно просто переважувати фасований товар.

Страшилки кулінарії

Практично в усіх супермаркетах зараз пропонують велику кількість різноманітних салатів, відбивні, а в деяких навіть суші є. Особливо популярні серед покупців готові салати в пластикових упаковках. Вони привабливі як для «ледачих» господинь, так і для тих, кому доводиться обідати на роботі. Та чи замислювалися ви, з чого вони зроблені?

Звичайно, перед покупкою ми майже завжди питаємо: «У вас салати свіжі?». «Сьогоднішні», - щоразу запевняє продавець.

Та чи варто вірити на слово? Я думаю, ні для кого не секрет, що для таких заготовок дуже часто використовують продукти, які ось-ось зіпсуються або, ще гірше, термін зберігання яких уже закінчився.

Також велике питання, як готують ці продукти. Чи використовують чисті ножі, чи регулярно миють і протирають столи і обробні дошки. Ці продукти можуть стати джерелом безлічі різних захворювань. Стафілококи, стрептококи, гонококи, кишкові палички. Якщо ви не хочете знайомитися з цими милими створіннями, то вам варто уникати відвідування кулінарного відділу в супермаркеті.

 Інші хитрощі

Палки ковбаси, особливо копченої, мають властивість усушки. Тобто за певний час ковбаса просто стає менше. На стікері може бути вказаний допустимий відсоток усушки. Але все одно раджу вам зважити ковбасу знову. Це може заощадити вам кілька гривень.

Дорогі товари розміщують на рівні ваших очей, більш дешеві – нижче або вище.

Товари, термін зберігання, яких добігає кінця, розміщені якомога ближче до краю полиці. Свіжі товари розміщують якомога ближче до задньої стінки полиць і холодильників.

Робіть покупки за списком. В супермаркетах не просто так розміщують важливі відділи якнайдалі один від одного. Адже по дорозі від хлібного відділу до молочку вам на очі попадеться ще безліч товарів, які вам не потрібні, але які супермаркети з радістю вам продадуть.

Отримавши чек, постарайтеся згадати ціни, що вказані на цінниках, і порівняти їх з тими, що вказані в чеку.

Якщо вони різняться – зверніться до касира. Уважно стежте за кількістю пробитих товарів. Три йогурти легко можуть перетворитися на чотири.

Будьте уважні, слідкуйте за цінниками, стікерами та зовнішнім виглядом товарів. Не беріть зіпсовані, биті і пом’яті продукти. Це може врятувати не тільки ваш гаманець, але й життя.


Повернутися
01.04.2016
Категорія: Новини
Колонка
Андрія Закревського
Шановні Тернополяни!

Те, що відразу нас не вбило, вбивало нас довго і повільно.  Ми вже не святкуємо Новий рік — ми святкуємо те, що вижили в старому. Рік, що минає, був ще одним роком у воюючій країні, зі всіма витікаючими звідси наслідками. Я не хочу підбивати його підсумки. Бо підбивати підсумки  — це ніби креслити жирну риску під виконаними математичними діями в стовпчик: ось тут ми додали (друзів, грошей, проблем, перспектив — потрібне підкреслити),  відняли (друзів, грошей, проблем, перспектив, ну, ви зрозуміли…), помножили на щоденні будні, поділили на нереалізовані плани і —  що отримаємо в «сухому залишку»? Якою цифрою це підсумувати і де, зрештою, знайти «задачник», аби подивитися правильну відповідь, — якщо вона узагалі існує?..

Кожен із нас на Новий рік починав нове життя, але вистачало його ненадовго, тому що жити-то треба... Новий рік — це симулякр. 1 січня —  звичайний день, такий самий, як і всі інші, якщо тільки ви не переборщили з алкоголем чи олів’є напередодні. Почати життя з «табули раси», змінити його, зробити усе те, до чого не доходили руки попередні 365 днів можна будь-коли, не чекаючи, коли впаде остання голка з ялинки, яка тоскно припадає пилом у кутку.

 Усі ми мали великі надії, багато робили для того, щоб усе, про що мріяли, збулося. Комусь це вдалося, комусь ні, проте в усіх нас є одне спільне: Новий рік дає нам надію на майбутнє. Його сила — в його семантиці. Цокаючись бокалами з шампанським, усі ми віримо, що новий (свіжий, ще в хрумкій упаковці) рік, що маячить попереду, подарує нам нове життя — правильне, успішне, з високими цілями та досягненнями. І, загадуючи під святковий передзвін бажання, стискаємо кулаки: агов, ти, те, що нас не вбило, —  начувайся, бо тепер наша черга...